Zaledwie 6 procent Polaków może pochwalić się świetnym miejscem pracy

Z ostatniej chwili

Reklama

Polecamy

Pogoda

Nasze społeczności

Video

Reklama

Zaledwie 6 procent Polaków może pochwalić się świetnym miejscem pracy
Posted by

Zaledwie 6 procent Polaków może pochwalić się świetnym miejscem pracy

Polacy szukają idealnej pracy

 

Jak podają badacze z Instytutu Gallupa zaledwie 6 proc. Polaków może pochwalić się świetnym miejscem pracy. Pod tym względem zajmujemy ex equo 4. miejsce w Europie, wyprzedzając takie kraje, jak Francja, Holandia, Wlk. Brytania czy Szwajcaria. Światowymi liderami są Amerykanie – 13 proc. specjalistów deklaruje, że ma wymarzoną posadę.

Według Instytutu Gallupa „świetna praca” to taka, w której oprócz stałego zatrudnienia i regularnej wypłaty, pracownicy wykazują się znacznym zaangażowaniem w wykonywanie obowiązków. Podczas przygotowywania raportu przepytano respondentów z aż 158 krajów świata. Badania pokazują, że praca w wymarzonym zawodzie przekłada się przede wszystkim na większe zadowolenie. Specjaliści wykonujący obowiązki w pożądanym miejscu są bardziej skłonni do pozytywnej oceny standardów swojego życia oraz zawodowych perspektyw na przyszłość.

– Badania Instytutu Gallupa pokazują, że wciąż niewielu polskich pracowników może pochwalić się wymarzonym miejscem pracy. Zmniejsza się również systematycznie ich zaangażowanie. Według najnowszego badania „Barometr Pracownika 2015” ok. 40% pracowników uważa, że ich motywacja do pracy spada. W tej sytuacji pracodawcy powinni nie tylko zastanowić się nad możliwościami rozwoju dla firmowych specjalistów, ale przede wszystkim postawić na bezpośrednią rozmowę ze swoim zespołem. Tylko dzięki otwartej komunikacji z pracownikami działania podejmowane przez firmy nie będą tylko kolejnym projektem HR-owym, ale realnie wpłyną na wzrost satysfakcji kadry pracowniczej – komentuje Karolina Mańkowska, specjalistka ds. HR w Cartrack Polska.

Firmy starają się zmienić negatywną koniunkturę i intensywnie zabiegają o zadowolenie własnych specjalistów. Coraz więcej przedsiębiorstw wdraża dobre praktyki, które w przyszłości mogą znacznie wpłynąć na wzrost zadowolenia polskich pracowników. Ważnym wyznacznikiem skuteczności takich działań są wyróżnienia, przyznawane na podstawie referencji wystawionych przez samych zatrudnionych. Przykładem takiej nagrody jest prestiżowy ranking Great Place to Work! – konkurs, przeprowadzany wśród ponad 6 000 firm w blisko 50 krajach świata, ma na celu wyróżnianie najlepszych pracodawców na podstawie badań przeprowadzanych właśnie wśród ich pracowników. W gronie polskich laureatów nagrody znalazły się m.in. takie firmy, jak Shell Business Operations Kraków czy Microsoft.

– Wysoka pozycja Shell Business Operations Kraków wśród laureatów Great Place to Work to uhonorowanie wieloletniej pracy nad rozwojem naszego centrum. SBO Kraków powstało w 2006 roku. Dziś zatrudniamy ponad 2100 specjalistów pracujących w 17 językach, prowadzących operacje na kilku kontynentach. Każdego roku poszerzamy kadrę o nawet do kilkuset kolejnych pracowników. Wiemy, że jednym kluczowych elementów naszego sukcesu jest tworzenie dobrego miejsca pracy dla naszych ludzi – komentuje Piotr Dziwok, Dyrektor Generalny Shell Business Operations Kraków i Prezes Zarządu Shell Polska.

Mimo zmian zachodzących w kulturze zatrudnienia, określenie „świetna praca” nadal postrzegane jest jednak jednowymiarowo i kojarzy się głównie z wysokimi zarobkami. Tymczasem wiele firm nie tylko spełnienia ten warunek, ale także oferuje swoim pracownikom szeroki zakres benefitów pozapłacowych oraz możliwości doskonalenia swoich kwalifikacji. Z jednej strony odbywa się to poprzez formalne szkolenia, z drugiej strony większość umiejętności rozwijamy dzięki praktyce. Coraz częściej przedsiębiorstwo jest nie tylko przestrzenią wywiązywania się z obowiązków zawodowych, ale także miejscem inspiracji, komfortu i aktywności zwykle przypisywanych do sfery życia osobistego. Mimo wszystko z badań Gallupa wynika, że 35% Polaków pozytywnie ocenia swoją pracę. Jest to możliwe głównie dzięki dostosowaniu kultury pracy do potrzeb dzisiejszego, coraz bardziej zajętego człowieka. Stąd też firmy, posiadające odpowiednie zasoby, umożliwiają swoim pracownikom elastyczne i racjonalne dzielenie czasu pracy między zobowiązania służbowe, a dodatkowe aktywności.

– W warszawskim oddziale Accenture Operations dbamy o ciągłe poszerzanie oferty zajęć rekreacyjnych, zachęcamy i wspieramy również naszych pracowników w realizowaniu swoich własnych inicjatyw i pasji, stwarzając do tego właściwy klimat. Staramy się udzielać poparcia wewnątrzfirmowym społecznościom, młodym matkom, kobietom ukierunkowanym na rozwój osobisty czy pracownikom, którzy chcą stale się dokształcać. Tym ostatnim proponujemy ciągły dostęp do coraz to nowszych wirtualnych i fizycznych szkoleń, które odpowiadają potrzebie zdobywania nowych kompetencji w tak szybko zmieniającym się dzisiaj świecie. Absolutnym hitem są wirtualne kursy z obszaru innowacji w biznesie organizowane we współpracy z Massachusetts Institute of Technology, jedną z najbardziej prestiżowych, amerykańskich uczelni technicznych. Współczesne miejsce pracy to nie tylko miejsce do zdobywania środków finansowych i stabilizacji. W aktualnej rzeczywistości to styl życia, poczucie samorealizacji i kontynuacja edukacji – opisuje Edyta Gałaszewska-Bogusz, Dyrektor Operacji Finansowo-Księgowych Accenture Operations Polska.

Źródło: materiały pochodzą ze strony agencji informacyjnej Newseria Biznes
Fot: biznes.newseria.pl

5 0 424 12 kwietnia, 2016 News, Praca Kwiecień 12, 2016

Dodaj komentarz

Najnowsze newsy

Reklama

Przelicz waluty

My na Twitterze

Nasi fani na Facebooku

Reklama

My na Pinterest

The crew of ORP on e...
Action anti-smog in...
Can you cut a tree w...
Responsibility for s...
Green production lin...
Natural Energy Fund...
How to increase safe...
Public holidays in D...
Public holidays in A...
Public holidays in G...
More Pins »

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa do powielania, używania i publikacji zawartości strony internetowej http://www.WirtualnaAnglia.pl lub jej części podlegają przepisom ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. ( Dz. U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.). Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli.