Transakcje zbliżeniowe w Wielkiej Brytanii

Z ostatniej chwili

Reklama

Polecamy

Pogoda

Nasze społeczności

Video

Reklama

Transakcje zbliżeniowe w Wielkiej Brytanii
Posted by

Transakcje zbliżeniowe w Wielkiej Brytanii

Klienci w Europie wybierają transakcje zbliżeniowe

Warszawa, 23 lutego 2015 r. – Mieszkańcy Europy uwielbiają korzystać z kart zbliżeniowych bez względu na to, gdzie i za co płacą. Zakupy w dużych sieciach detalicznych, lokalnych sklepach spożywczych, opłaty parkingowe, środki transportu zbiorowego czy za przejazd taksówką – płatności zbliżeniowe oferują bezpieczeństwo, szybkość i wygodę. W ostatnim kwartale 2014 r. liczba transakcji zbliżeniowych w Europie wzrosła o 174% rok do roku, a stopień korzystania z nich przez użytkowników – o 20%. W Wielkiej Brytanii i w Polsce ponad 90% klientów płacących w ten sposób, jest w pełni usatysfakcjonowanych z płatności zbliżeniowych[1].

W przeszłości przeciętny Europejczyk płacił za poranną kawą drobnymi. Obecnie płatności są znacznie prostsze i bezpieczniejsze. Łatwiej niż kiedykolwiek można płacić za zakupy kartą zbliżeniową, telefonem lub innym urządzeniem, dzięki akceptacji tej formy płatności w ponad 3 milionach punktów sprzedaży detalicznej na całym świecie. Liczba placówek akceptujących płatności zbliżeniowe wzrosła o 56% rok do roku. Europejczycy w coraz większym stopniu otwierają się na płatności zbliżeniowe: w Czechach 52% płatności kartami MasterCard® i Maestro® to transakcje zbliżeniowe[2]. Podobne tendencje wzrostowe są widoczne też w Polsce (33%), na Węgrzech (18%) i na Słowacji (17%). Płatności zbliżeniowe kartami MasterCard lub Maestro dostępne są w 38 krajach w Europie (oraz w 68 krajach na całym świecie), a liczba wydanych kart zbliżeniowych przekroczyła 5 milionów sztuk w krajach takich jak: Austria, Francja, Holandia, Polska, Rosja, Turcja, Wielka Brytania i Włochy.

Jeśli chodzi o komfort korzystania z urządzeń do płatności zbliżeniowych, średnio 73% respondentów w Niemczech, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii wskazało telefon komórkowy jako wygodne rozwiązanie do regulowania płatności. Aż 42% Polaków definitywnie rozważyłoby płatności zbliżeniowe smartfonami[3].

„Nasza wizja płatności elektronicznych zakłada wysoki poziom satysfakcji użytkowników, niezależnie od sposobu, w jaki dokonują transakcji. W 2014 roku firma MasterCard opublikowała specyfikację dla technologii Host Card Emulation (HCE) na potrzeby bezpiecznych płatności zbliżeniowych telefonami. HCE to kolejna opcja do wdrożenia portfela NFC dla wydawców: banków i instytucji finansowych” – powiedział Javier Perez, Prezes MasterCard Europe. Obecnie w 22 krajach Europy MasterCard realizuje 70 projektów płatności mobilnych NFC.

Płatności zbliżeniowe idealnie przyjęły się i sprawdziły się w transporcie zbiorowym. W Londynie miliony klientów podróżują sprawniej i wygodniej odkąd Transport for London, (TfL), wprowadziła płatności zbliżeniowe we wrześniu 2014 r. Do dziś liczba przejazdów środkami transportu zbiorowego opłaconych kartą lub urządzeniem zbliżeniowym, przekroczyła 40 milionów, a płatności tego rodzaju stanowią blisko 12% płatności typu Pay As You Go za przejazdy środkami transportu zbiorowego. Z kolei w St. Petersburgu, odkąd wprowadzono opcję płatności zbliżeniowych, pasażerowie metra nie muszą już kupować oddzielnego biletu czy żetonu na przejazd.

[1] RTi Market Research & Brand Strategy – grudzień 2014 r.

[2] Pomiar w oparciu o liczbę placówek handlowych akceptujących płatności zbliżeniowe na urządzeniach wyposażonych w ekrany dotykowe, w których liczba transakcji dokonanych w ten sposób wynosiła minimum 1000 miesięcznie

[3] InSites Consulting – wrzesień 2014 r.

Źródło: materiały pochodzą ze strony : infowire.pl
fot: freeimages.com

2 0 741 03 kwietnia, 2016 Biznes, News Kwiecień 3, 2016

Dodaj komentarz

Najnowsze newsy

Reklama

Przelicz waluty

My na Twitterze

Nasi fani na Facebooku

Reklama

My na Pinterest

...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
More Pins »

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa do powielania, używania i publikacji zawartości strony internetowej http://www.WirtualnaAnglia.pl lub jej części podlegają przepisom ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. ( Dz. U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.). Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli.